Een toonbankdisplay is een Point of Sale Materiaal (POS). Het is promotiemateriaal wat de verkoop van een artikel bevordert. Het is meestal een klein kartonnen display dat naast de kassa te vinden is. Vaak staan ze er tijdelijk voor een promotie of actie. In dit artikel lees je waarom het inzetten van toonbankdisplays de verkoop van een artikel stimuleert.
Verschillende soorten toonbankdisplays
Er zijn verschillende soorten toonbankdisplays te krijgen. Het is natuurlijk belangrijk dat het formaat niet te groot is zodat ze goed op de balie passen. Het is verder ook belangrijk dat het display opvalt en er moet genoeg ruimte zijn voor informatie. Er zijn eigenlijk drie verschillende soorten toonbankdisplays. Dit zijn productdisplays, informatiedisplays en flyer/folderhouders. De productdisplays presenteren een specifiek product. Je kunt hier meestal het product insteken. Een informatiedisplay heeft geen ruimte om een product erin te steken maar is bedoeld om informatie te tonen. De flyer/folderhouders worden gebruikt om tickets, folders of formulieren te laten zien aan klanten.
Het stimuleren van koopimpuls
De aankoopbeslissingen van de consument wordt met ruim 70% op de winkelvloer bepaald. Door als winkel ervoor te zorgen dat het toonbankdisplay op een goede plek staat met een aantrekkelijk en opvallend uiterlijk zorgt ervoor dat het koopimpuls van de klant sneller wordt gestimuleerd.
Het vergroten van naamsbekendheid
Het draait bij een toonbankdisplay niet alleen om het product dat je er wil verkopen. Behalve de boodschap die je wil overbrengen wil je ook het merk promoten. Het logo moet groot op het display te zien zijn zodat het merk extra opvalt. Hierdoor herkennen consumenten in het vervolg het merk sneller.
Stijgende verkoopcijfers
Het allerbelangrijkste en het doel van een toonbankdisplay is dat de verkoopcijfers gaan stijgen. Het display zorgt ervoor dat een product in de spotlights wordt gezet, informeert klanten en stimuleert uiteindelijk het koopimpuls. Dat is dus eigenlijk de ideale combinatie voor een stijging in de omzet. Consumenten worden geprikkeld om een artikel sneller te kopen door gebruik te maken van POS materiaal. Het is dus zeker aan te raden om er gebruik van te maken als je de verkoop van producten wil stimuleren.